Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Wednesday, December 8, 2010

YANG SEDANG SAKIT, YANG AKAN DILANTIK DAN YANG BERDIRI MEMANDANG KELANGIT

Gambar sumber blog WZWH. 
Dato' Azizan yang akan sentiasa senyum sepanjang minggu ini.

Blog Laksamana Jebat, menulis tentang perletakkan jawatan DS Nik Aziz yang sebenarnya sedang sakit tenat dihospital. Beliau mengaitkan perletakan jawatan tokoh-tokoh politik veteran di tanah air yang sudah berihat dari politik sama ada berundur atau diundurkan. WZWH, semalam menulis mengenai cadangan beliau kepada PM supaya melantik senator dari Jerantut yang selama ini belum pernah menerima penghormatan sedemikian.

Mungkin WZWH akan pastikan kali ini cadangannya mesti didengari dan di terima oleh PM kerana beliau sudah banyak kali mencadang dan berjanji kepada masyarakat Jerantut namun segalanya tidak  jadi nyata, tentu PM pun sudah bosan dengan cadangan-cadangan beliau dan kerana itu akan menerima cadangannya kali ini. Beruntunglah YH Dato' Azizan, yang gambarnya dipaparkan dalam keadaan bersandar dan kegembiraan menerima perlantikan itu nanti. Cuma hendaknya, WZWH mesti juga pastikan agar Dato' Azizan tidak akan 'terkeciwa'. Kesian dia yang sudah jatuh berusaha untuk naik semula.

Blog uRag dRrulug semalam menulis dengan tajuk; Bila UMNO gagal juarai media sosial...(baca sini) Sebenarnya UMNO bukan gagal, tetapi tidak pernah berusahapun untuk jadi juara.

Sebuah blog baru yang baru dimasukkan kedalam liga blogger Jerantut ini, ideakita menulis tentang cadangan PM membina bangunan 100 tingkat. Saya masih belum meneliti di arah manakah blogger ini berdiri, namun sebagai seorang rakyat dan penulis blog, saya tetap menghormati apa pun pandangan beliau di negara kita yang mengamalkan demokrasi ini.

Kita doakan kesihatan kepada DS Nik Aziz yang sedang sakit. Kita ucapkan tahniah kepada Dato' Azizan yang akan dilantik sebagai senator (agaknya lah, hehe) dan kita menasihatkan kepada ideakita supaya jangan terlalu lama memandang ke atas kepada bangunan 100 tingkat itu kerana bimbang nanti urat leher akan terseliuh. Pandang sajalah kemuka bumi dimana kita akan meletakkan  langkah kaki kita ini.

1 comment:

pemantau said...

Nampaknya serius orang jerantut mahukan Datuk Azizan balik kearena politik. Insha Allah dalam perhatian. Harap bertenang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN