Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Monday, October 24, 2011

KEBESARAN DAN TANGGUNGJAWAB

YBM Tan Sri Azlan Shah, 
Ahli Parlimen dan Ketua UMNO Bahagian Jerantut


1. SPU mewakili seluruh warga Jerantut mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada YB Dato' Wan Amizan bin Wan Razak kerana dianugerah Bintang Darjah Kebesaran DSAP sempena Hari Keputeraan Tuanku Sultan Pahang baru-baru ini. YB Dato' adalah ADUN Tahan, merangkap Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jerantut, merangkap Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Jerantut.

Warga Jerantut mungkin mengharap labih dari itu yang dapat dicapai oleh YB Dato'. Sejarah Negeri Pahang tidak pernah ber-Menteri Besarkan orang dari sebelah hulu. Mungkin juga pembangunan Jerantut akan bertambah pesat jika YB Dato' Wan Amizan dilantik sebagai Menteri Besar Pahang kelak. Kita percaya rakyat Jerantut akan bergembira jika harapan ini jadi kenyataan. Hubungan YB Dato' dengan Tuanku yang begitu akrab tentu tidak akan menghalang perlantikannya sebagai Menteri Besar nanti.


2. Pada 26hb nanti, pegamal media sosial Jerantut akan mengadakan pertemuan bagi merangka dan menentukan halatujunya. UMNO BN dilihat sangat memerlukan sokongan media sosial dalam kempen menjelang PRU13 nanti. PRU kali ini dilihat sebagai yang paling berganttung kepada peranan media sosial. Kegagalan menguasai media sosial akan mengakibatkan kegagalan menguasai penerangan dan siarraya. Kegagalan menyampaikan maklumat kepada para pengundi baru akan memberikan impak besar kepada UMNO BN. Tidak mustahil UMNO BN akan kalah teruk sekiranya media sosial tidak mampu dikuasai.

Usaha Sdr. Mustaffar Mat Arof walaupun sedikit terlewat namun lebih baik dari tidak melakukan apa-apa. UMNO Jerantut dilihat sebagai mensia-siakan banyak masa kerana tidak mengambil tindakan sebegini lebih dahulu lagi. Apapun, SPU mengucapkan syabas sekali lagi kepada Sdr. Mustaffar, kepada UMNO Jerantut serta UMNO Malaysia kerana berusaha menangani perubah ini.




3 comments:

meli said...

spu ni org dompok juge rupenye..

Anonymous said...

spu ni geng wzwh ataupun spu ni adalah wzwh sendiri,tulisannya nampak sama isu nya

SPU said...

Hahaha! SPU memang geng dengan Dato' Wan Amizan, tapi geng juga dengan Sdr. Mus serta Sdr. Murad. Hehehe! Geng dgn semua orang lah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN