Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Saturday, July 3, 2010

SELAMAT DATANG DS NAJIB KE JERANTUT

Saya dan seluruh warga Jerantut tentunya dengan bangga mengucapkan Selamat Datang ke Jerantut Kepada DS Najib, Perdana Menteri Malaysia yang akan merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMBO Bahagian Jerantut yang dijadualkan pada pagi ini bersamaan 3hb. Julai, 2010.

Beberapa sejarah telah tercatat sepanjang kempen lawatan PM ke Jerantut sejak beberapa hari ini:

1. Sejarah akan mencatat bahawa ini adalah merupakan kali pertama lawatan resmi DS Najib ke Jerantut sebagai PM Malaysia.

2. Sejarah juga akan mencatat bahawa DS Najib (sempena lawatan ini) merupakan PM UMNO kerana tidak ada bendera lain yang dikibarkan menyambut beliau selain dari bendera UMNO. Kemana perginya bendera BN dan lain-lain parti komponen? Apakah mereka tidak turut serta? Mana pula bendera Negeri Pahang dan bendera Malaysia? Mungkin jawatankuasa sambutan lupa bahawa DS Najib adalah PM Satu Malaysia yang juga merangkap Presiden UMNO.

3. Dengar khabarnya, semalam seorang Dato', orang kanan UMNO Bahagian Jerantut telah menunjukkan wajahnya yang sebenar. Kerana marahkan banner-nya tidak digantungkan didalam dewan mesyuarat maka beliau telah menarik / menjatuhkan beberapa banner yang telah dipasang. Pada ketika kejadian itu Dato' Hj. Nazri dan Dato' Hj. Rosdi turut berada disana memantau persiapan dewan. Perbuatan 'merabus' (perkataan orang Jerantut bagi menarik / membuang) banner ini satu perlakuan yang kasar dan menunjukkan sikap 'perengus' seorang pemimpin yang patut dihormati. Bagaimanapun, Dato' orang kanan itu telah mencatat sejarah sebagai seorang pemimpin yang 'perengus' dan sikap demikian tentu akan menakutkan rakyat jelata.

4. Abang Bu nampaknya sibuk membantu persiapan sambutan al-maklumlah kerana beliau dah jadi orang terpenting. Pejabat UMNO Bahagian pun khabarnya dah dikuasai oleh beliau dan kroni-kroninya. Hah! Power juga Kak Key rupanya. Memang layak beliau bertanding merebut jawatan Ketua Puteri UMNO Bahagian Jerantut nanti.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN